Gebelikte Egzersiz

Hamilelik sırasında düzenli egzersiz yapmanın birçok yararı gösterilmiştir. Gebelikte oluşan ve rahatsızlık veren bazı belirtileri azaltmaya, diyabet gibi bazı sağlık problemlerini yönetmeye ve bebeğiniz doğduktan sonra iyileşmenize yardımcı olabilir.

Hamilelik öncesi aktivite seviyelerine bakılmaksızın çoğu kadına egzersiz önerilir. Kadın sağlığı derneklerine göre, hamilelikten önce egzersiz yaptıysanız ve fiziksel olarak formdaysanız, hamileliğiniz boyunca güvenle egzersiz yapmaya devam edebilirsiniz. Hamilelikten önce hareketsiz kaldıysanız, gebelikte orta hızda egzersiz yapmaya başlayabilirsiniz.

Hamilelik sırasında bir egzersiz programına başlamadan veya devam etmeden önce, güvenli aktiviteler ve yoğunluk seviyeleri hakkında öneriler için hekiminize danışmalısınız. Bazı gebelik komplikasyonları ve sağlık koşulları, hamileliğiniz sırasında fiziksel aktivitenizi sınırlayabilir.

Gebelikte Egzersizi Etkileyebilecek Durumlar

Aşağıdaki koşullardan herhangi birine sahipseniz gebelikte egzersiz güvenli olmayabilir:

• Kısa serviks (rahim ağzı) gibi servikal problemler varsa
  • Azalmış fetal aktivite
  • Baş dönmesi ve / veya bayılma atakları
  • Kalp hastalığı öyküsü
  • Yüksek tansiyon öyküsü
  • Amniyotik sıvı sızıntısı (bebeğin suyunun gelmesi) öyküsü
  • Mevcut veya geçmiş gebeliklerde erken doğum öyküsü
  • Vajinal kanama öyküsü
  • Nefes darlığı öyküsü
  • Taşikardi (kalp atış hızı dakikada 100 atıştan fazla)
Gebelikte İdeal Egzersizler

Aşağıdaki egzersizler, orta hızda yapıldığı sürece hamilelik sırasında önerilir. Her gebelik kendi durumuna özel farklılıklar taşır. Hamileliğiniz için en iyisinin ne olduğunu öğrenmek için daima hekiminizle konuşun.

• Yürüme
  • Eliptik egzersizler
  • Su egzersizleri
  • Pilates