Hamile Kalmadan Önce Yapılması Gerekenler

Prekonsepsiyon – gebelikten önceki süre olarak tanımlanmaktadır.

Gebeliklerin %45’inin ve doğumların yaklaşık üçte birinin plansız olduğunu biliyor musunuz?

Gebelik öncesi sağlık taramaları, sadece ebeveyn olmayı düşünenler için değil- aynı zamanda, şu anda aktif olarak düşünmüyor olsanız bile, gelecekte ebeveyn olabilecek herkes için geçerlidir.

Gebe kaldığı dönemde sağlıklı olan kadınların güvenli ve sorunsuz bir gebelik geçirme ve sağlıklı bir bebek doğurma şansı daha yüksektir.

Oysa gebelik planlayan kadınların sadece küçük bir kısmı gebelik öncesi davranışlarını değiştiriyor ya da bunun önemini biliyor.

Prekonsepsiyonel sağlık incelemeleri bildiğiniz veya henüz bilmediğiniz, gebelik üzerinde etkili olabilecek durumların araştırılması demektir, ancak en önemli alanı sağlıklı davranışları teşvik etmektir.

Özellikle dikkat etmeniz gereken sağlıklı davranışlar şunları içerir:

✅ Folik asit takviyesi almak da dahil olmak üzere sağlıklı bir diyete sahip olmak

✅Düzenli fiziksel aktivite yapmak

✅Aşılarınızın güncel olmasını sağlamak

✅Güncel cinsel sağlık kontrolü yaptırmak

✅ Rahim ağzı taramanızın güncel olmasını sağlamak.

Bu sağlıklı davranışlar, yalnızca bir gebelik planlıyorsanız değil, tüm çocuk doğurma yıllarınız ve sonrasındaki yaşamınız boyunca genel sağlığınız ve yaşam kaliteniz için faydalı olacaktır.

40 yaşın altında bebek isteği olan her 3 çiftten 1’i denemelerin ilk ayında, her 10 çiftten 8’i ise ilk yıl içinde gebe kalacaktır. Gebe kalma sadece bir başlangıçtır, gebelik yolculuğunda sağlıklı bir süreç için henüz yola çıkmadan gebelik öncesi sağlık danışmanlığı almanızı öneririm.

#gebeliköncesidanışmanlık #rizekadındogum #kadındogum #gebelik #annelik #doğum

Referans: https://assets.publishing.service.gov.uk/government/uploads/system/uploads/attachment_data/file/729018/Making_the_case_for_preconception_care.pdf