Riskli Gebelik Takibi

Yüksek riskli bir gebeliğiniz varsa, siz veya bebeğiniz doğumdan önce, doğum sırasında veya sonrasında ciddi sağlık sorunları riski taşıyorsunuz demektir. Bu durum, doğum öncesi ziyaretler için daha sık gelmeniz gerektiği ve özel izlem ve bakıma ihtiyacınız olacağı anlamına gelir. Aşağıdaki durumlardan herhangi birinin varlığı yüksek riskli gebe kategorisine alınmanıza neden olabilir.

• İleri anne yaşı (35 yaş üstü kadınlarda gebelik komplikasyonlarının gelişme riski daha yüksektir
  • Sigara içmek, alkol almak ve yasadışı uyuşturucu madde kullanmak gebeliği riske atabilir.
  • Yüksek tansiyon, obezite, diyabet, epilepsi, tiroid hastalığı, kalp veya kan hastalıkları, kötü kontrol edilen astım ve enfeksiyonlar gebelik risklerini artırabilir.
  • Gebelik sırasında gelişen çeşitli komplikasyonlar risk oluşturabilir. Örnekler arasında anormal bir plasenta pozisyonu, gebelik yaşına göre daha az fetal büyüme (fetal büyüme kısıtlaması) veya su fazlalığı veya azlığı ..
  • Çoğul gebelikte kadınlarda gebelik sürecinde komplikasyon oranı daha yüksektir.
  • Preeklampsi gibi hamileliğe bağlı hipertansiyon bozuklukları öyküsü, sonraki hamileliğinizde bu teşhisi alma riskinizi artırır. Son hamileliğinizde erken doğum yaptıysanız veya birden çok erken doğum yaptıysanız, bir sonraki hamileliğinizde erken doğum riskiniz artar.

Standart gebe bakımından daha özel olan yüksek riskli gebelerin takip protokolleri ile birçok komplikasyonun tanısı erkenden koyularak hem anne hem de bebek için hayati riskler en aza indirilebilir.

Kliniğimizde, hem sizi hem de bebeğinizi sağlıklı tutmak için tavsiye edilen ulusal ve uluslararası önerilere uygun izlem politikaları ile yüksek riskli gebeliklere hizmetler verilmektedir.